ŠKOLNÍ PORADENSTKÉ PRACOVIŠTĚ

17.02.2025

V českých školách existují dva modely poradenských pracovišť a to základní a rozšiřující model. V základním motelu popisovaného pracoviště působí na každé škole v ČR VÝCHOVNÝ PORADCE, METODIK PREVENCE či případně KARIÉROVÝ PORADCE. Rozšířený model tohoto pracoviště nabízí ještě služby ŠKOLNÍHO PSYCHOLOGA a ŠKOLNÍHO SPECIÁLNÍHO PEDAGOGA.

Školní speciální pedagog nabízí žákům s omezením pohybu i jejich učitelům a rodičům popisovaných žáků tyto služby:

  • speciálně pedagogické intervence v rámci předmětu speciálněpedagogické péče zameřeného zejména na  nácvik a rozvoj komunikačních dovedností, rozvoj smyslového vnímání, nácvik čtení i psaní včetně grafomotoriky či poskytnutí intervence v rámci TV;
  • metodické vedení  asistentů pedagoga; 
  • realizace podpůrných opatření pro efektivní edukaci;
  • poskytnutí kontaktů na návazné služby (nadace/nadační fondy, sociální služby, volnočasové aktivity, zdravotnická zařízení a další terapeutické služby);
  • výběr vhodné SŠ (případně VŠ) s ohledem na individuální potřeby daného žáka - ve spolupráci s výchovným/kariérovým poradcem;
  • realizace osvětových programů (Vzpoura úrazům, Pápa hrátky,...) ve spolupráci s metodikem prevence;
  • psychologická intervence pod vedením školního psychologa;

V ZÁKLADNÍM MODELU POPISOVANÉHO PRACOVIŠTĚ ZAJIŠŤUJE PÉČI O ŽÁKY S SVP  (VČETNĚ ŽÁKŮ S TP) VÝCHOVNÝ PORADCE!


Zdroje:

  • KUCHARSKÁ, Anna. Školní speciální pedagog. Praha: Portál, 2013. ISBN 9788026204978.
©  Vzdělávání a pohyb osob s omezením pohybu. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky