Trénink jemné motoriky
20.10.2024
- běh prstů;
- dotknutí prstů ruky palcem;
- mačkání molitanového míčku jednotlivými prsty ruky;
- mačkání masážního míčku dlaní ruky;
- stlačování posilovacího kolečka dlaní/prsty ruky;
- třídění materiálu do nádob;
- hledání předmětů v mouce/písku/vodě lžící/odměrkou/rukou;
- přelévání vody z nádoby do nádoby;
- sluchové/ hmatové/ čichové pexeso;
- dotknutí jednotlivých prstů ruky palcem;
- krájení a tvorba z plastelíny/těsta/keramiky;
- stavění z kostek/lega/modelářství;
- navlékání korálků;
- skládání puzzle;
- provádění aktivit z oblasti jemné motoriky z různých pozic (leh, sed, stoj,..);
- provádění aktivit z oblasti jemné motoriky s využitím balančních ploch (bosu, gymnastický míč,...);
- tvořivé činnosti (vyšívání, šití, kreslení různými pomůckami a technikami, lepení, střihání/trhání papíru, arteterapeutické a muzikoterapeutické činnosti, domácí práce, zvířata z kaštanů,,...);
- připínání / sundávání kolíčků na oblečení;
- stříkání vody pomocí stříkaček/vodní pistole;
- sebeobslužné dovednosti (zavazování tkaniček, zapínání knoflíků/zipů, čištění zubů,..);
- aktivace plosky nohy;
- koordinace oko - ruka;
- grafomotorická cvičení;
- logopedická cvičení;
Zdroj:
- VINGRÁLKOVÁ, Eva. Cvičení a terapie pro děti s autismem, Aspergerovým syndromem, ADD, ADHD, poruchou smyslového zpracování a jinými poruchami učení. Olomouc: Fontána, [2016]. ISBN 978-80-7336-844-9.
- Příručka senzorické integrace